Informacje o działach Zakładu
1. Dyrektor ds. inwestycji
Do zakresu zadań Dyrektora ds. inwestycji nalży całokształt prac związanych ze sprzedażą usług, przygotowania i prowadzenia inwestycji a w szczególności:
1) nadzór nad postępowaniem przetargowym, udział w przetargach,
2) nadzór nad przygotowaniem i obsługą procesu inwestycyjnego, w tym dokumentacji przetargowej,
3) przygotowywanie planów inwestycyjnych,
4) weryfikacja dokumentacji rozliczeniowej realizowanych zadań i innych dokumentów,
5) potwierdzanie wykonania zakresu rzeczowego poszczególnych zadań,
6) utrzymywanie kontaktów z podmiotami zewnętrznymi uczestniczącymi w procesie realizacji zadań,
7) wyznaczanie kierunków rozwoju poprzez wskazywanie przedsięwzięć inwestycyjnych oraz wskazywanie zmian w wieloletnich
planach rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych,
8) współudział w przygotowywaniu dokumentacji przetargowych i udział w pracach komisji.
2. Dział Utrzymania Ruchu
Dział Utrzymania Ruchu prowadzi działalność związaną z zapewnieniem właściwej obsługi eksploatacyjnej wydobycia oraz uzdatniania wody w zakresie zapewnienia ciągłości dostaw wody odpowiedniej jakości, oraz zapewnienie ciągłości oczyszczania ścieków w Sikorzynie poprzez działania prewencyjne, eksploatacyjne i ochronę środowiska przy pomocy następujących wydziałów:
1) Wydziału Sieci Wodociągowo-Kanalizacyjnej,
2) Wydziału Stacji Uzdatniania Wody,
3) Wydziału Mechaniczno-Energetycznego.
Do zakresu zadań Działu Utrzymania Ruchu należy w szczególności:
1) utrzymanie w ruchu obiektów będących w dyspozycji działu,
2) określanie potrzeb remontowych, modernizacyjnych i inwestycyjnych do realizacji w planach rocznych i wieloletnich Spółki,
3) organizacja, przygotowanie oraz realizacja prac remontowych i modernizacyjnych systemem gospodarczym,
4) przyjmowanie i prowadzenie rejestru zleceń na wykonanie robót zewnętrznych,
5) sporządzanie kosztorysów na przyjmowane roboty,
6) koordynacja działań służb pogotowia technicznego,
7) przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
8) koordynacja współpracy z Urzędem Dozoru Technicznego.
3. Dział Księgowości
Do zakresu zadań Działu Księgowości należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji księgowej na podstawie dowodów księgowych,
2) prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej obrotu materiałowego wszystkich materiałów i przedmiotów nietrwałych
Spółki,
3) prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych - naliczanie odpisów
amortyzacyjnych,
4) sporządzanie sprawozdania z przepływów pieniężnych oraz prowadzenie całości zagadnień gospodarki kasowej,
5) prowadzenie rachunku kosztów według miejsc ich powstawania i ich rozliczanie,
6) ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów produkcji podstawowej poszczególnych zleceń,
7) bieżąca analiza kosztów, kont rozrachunków, kont analitycznych i syntetycznych,
8) sporządzanie rocznych planów finansowych,
9) sporządzanie danych do opracowania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
10) windykacja należności za pozostałe usługi, obliczanie odsetek,
11) sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych i deklaracji podatkowych,
12) prowadzenie elektronicznego przekazu przelewów bankowych,
13) rozliczanie i wycena arkuszy inwentaryzacyjnych,
14) potwierdzanie sald z kontrahentami,
15) prowadzenie rejestru faktur przychodzących,
16) ewidencja i gospodarka drukami ścisłego zarachowania,
17) przechowywanie i archiwizowanie dokumentów finansowo księgowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie
przepisami,
18) prowadzenie spraw związanych z ewidencją wynagrodzeń pracowników wraz z rozliczeniami Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych i Urzędu Skarbowego.
4. Dział Oczyszczalni Ścieków
Do zakresu zadań Działu Oczyszczalni Ścieków należy w szczególności:
1) całokształt spraw związanych z utrzymaniem wymagań jakościowych w ściekach odprowadzanych do rzeki, określonych
w pozwoleniu wodno-prawnym,
2) eksploatacja urządzeń do oczyszczania ścieków zgodnie z instrukcją eksploatacji oczyszczalni ścieków,
3) udział w odbiorach technicznych urządzeń i obiektów oczyszczalni ścieków realizowanych w ramach inwestycji i remontów,
4) prowadzenie dokumentacji techniczno-ruchowej oczyszczalni ścieków zgodnie ze zbiorem instrukcji o eksploatacji
i konserwacji,
5) współdziałanie w organizowaniu remontów urządzeń, opracowywanie instrukcji przeglądów, remontów maszyn i urządzeń,
6) kontrola pracy urządzeń poprzez analizę zapisów oraz wyników analiz ścieków i prób technologicznych,
7) kontrola jakości przyjmowanych ścieków,
8) prowadzenie spraw związanych z punktem zlewnym ścieków dowożonych,
9) wprowadzanie i udoskonalanie techniki i technologii oczyszczania ścieków,
10) unieszkodliwianie skratek i osadów ściekowych zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem,
11) prowadzenie pomiarów zużycia mediów technologicznych,
12) prowadzenie kontroli procesu technologicznego oczyszczania ścieków,
13) opracowanie harmonogramu przeglądów maszyn i urządzeń oraz budynków i budowli i jego realizacja,
14) współdziałanie z laboratorium w zakresie eksploatacji oczyszczalni ścieków,
15) realizacja zaleceń organów zewnętrznych,
16) prowadzenie rejestru awarii maszyn, określanie przyczyn ich powstania oraz przeprowadzanie analiz w tym zakresie,
17) przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,
18) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska,
19) rozliczanie zleceń na roboty i usługi.
5. Dział Zbytu
Do zakresu zadań Działu Zbytu należy całokształt spraw związanych ze sprzedażą usług, a w szczególności:
1) przygotowywanie, zawieranie i realizacja umów z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz
umów pokrewnych,
2) dokonywanie terminowej realizacji odczytów wodomierzy,
3) wystawianie rachunków za świadczone usługi dostawy wody i odbiór ścieków,
4) kontrola i weryfikacja dostawy wody i odbioru ścieków,
5) rozliczanie sprzedaży wody i pozostałych usług,
6) kontrola legalności poborów wody,
7) prowadzenie kompleksowej gospodarki wodomierzowej wraz z opracowaniem, wdrożeniem i udoskonalaniem zasad doboru
wodomierzy,
8) windykacja należności za świadczone przez dział usługi, wysyłanie monitów, naliczanie odsetek,
9) prowadzenie biura obsługi klientów wraz z prowadzeniem rozliczeń, dokumentacji o klientach i rozpatrywaniem skarg
i wniosków.
6. Dział Techniczny
Do zakresu zadań Działu Technicznego należy w szczególności:
W zakresie przygotowania dokumentacji technicznej:
1) wydawanie zapewnień dostawy wody i odbioru ścieków oraz warunków technicznych włączenia do istniejących sieci
wodociągowo-kanalizacyjnych,
2) dokonywanie uzgodnień branżowych dokumentacji technicznej,
3) zbieranie i przygotowanie danych do dokumentów statystycznych z zakresu produkcji wody, odprowadzania ścieków oraz
infrastruktury technicznej,
4) uczestniczenie w pracach zespołu uzgodnień Starostwa Powiatowego w Gostyniu,
5) przygotowanie dokumentacji w celu uzyskania pozwoleń na budowę, pozwoleń wodno-prawnych oraz innych wymaganych
prawem pozwoleń i decyzji.
W zakresie przygotowania inwestycji, remontów i nadzoru:
1) opracowanie rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji oraz zakupów inwestycyjnych,
2) wnioskowanie o zabezpieczenie środków na przygotowanie i realizację zadań wynikających z w/w planów,
3) nadzór nad realizacją zawartych umów,
4) zlecanie opracowania dokumentacji technicznej na zadania ujęte w planach, ich weryfikacja oraz zapewnienie nadzoru
autorskiego i inwestorskiego,
5) zorganizowanie i udział w odbiorach częściowych i końcowych zadań inwestycyjnych i remontów względnie ich elementów,
6) prowadzenie ewidencji środków trwałych i środków wyposażenia technicznego,
7) przyjmowanie infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej na majątek spółki.
W zakresie zamówień:
1) realizacja zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi,
2) współdziałanie z działami w zakresie organizacji i realizacji zamówień,
3) prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia,
4) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia we współpracy z działem, którego zamówienie dotyczy,
5) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia,
6) nadzorowanie czynności podpisywania umów w zakresie realizowanych zamówień.
7. Laboratorium
Do zakresu zadań Laboratorium należą w szczególności czynności związane z wykonywaniem usług laboratoryjnych na potrzeby Spółki oraz klientów zewnętrznych.
Podstawowy zakres zadań i kompetencji:
1) pobór próbek,
2) analiza fizyko-chemiczna wody i ścieków,
3) współudział w kontrolach gospodarki wodno-ściekowej,
4) kontrola jakości odprowadzanych ścieków przez zakłady przemysłowe do kanalizacji miejskiej,
5) zapewnienie jakości wykonywanych usług poprzez doskonalenie systemu jakości,
6) współpraca z PSSE w zakresie metodyki badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody.
8. Wydział Sieci Wodociągowo-Kanalizacyjnej
Do zakresu zadań Wydziału Sieci Wodociągowo-Kanalizacyjnej należy zapewnienie właściwej ciągłej pracy sieci wodociągowej
i kanalizacyjnej wraz z obiektami, a w szczególności:
1) utrzymanie w ruchu sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z przyległymi obiektami, zachowanie ciągłości dostaw wody
i odbioru ścieków,
2) świadczenie usług transportowych dysponowanymi środkami transportu,
3) organizacja, przygotowanie i realizacja robot inwestycyjnych systemem gospodarczym,
4) organizacja, przygotowanie i realizacja zleceń zewnętrznych w zakresie świadczonych przez dział usług,
5) składanie potrzeb inwestycyjnych w zakresie modernizacji sieci i obiektów wodociągowych i kanalizacyjnych oraz zakupów
sprzętowych wynikających z potrzeb działu,
6) współudział w uzgadnianiu dokumentacji projektowych sieci i obiektów wodociągowych i kanalizacyjnych,
7) dokonywanie odbiorów technicznych sieci i przyłączy oraz archiwizacja stworzonych i otrzymanych dokumentów
odbiorowych,
8) określanie potrzeb remontowych i modernizacyjnych do realizacji w planach rocznych i wieloletnich Spółki,
9) przygotowanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
10) organizacja zabezpieczenia wykonania robót w ruchu drogowym zgodnie z obowiązującymi przepisami (projekty organizacji
ruchu).
9. Wydział Stacji Uzdatniania Wody
Do zakresu zadań Wydziału Stacji Uzdatniania Wody należy w szczególności:
1) pozyskiwanie wody surowej i eksploatacja ujęć wody zgodnie z posiadanym pozwoleniem wodno-prawnym,
2) uzdatnianie wody do parametrów zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do
spożycia przez ludzi,
3) wtłoczenie uzdatnionej wody w odpowiedniej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem do sieci,
4) kontrola poszczególnych etapów produkcji wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
5) prawidłowa eksploatacja wszystkich urządzeń technicznych na obiektach produkcji wody,
6) pobór prób z sieci miejskiej oraz z punktów monitoringowych ustalonych z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną,
7) wewnętrzny monitoring jakości wody przed i po uzdatnieniu na obiektach produkcji wody,
8) bilansowanie strat wody uzdatnionej przed i po wtłoczeniu do sieci miejskiej,
9) przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,
10) odpowiedzialność za właściwe zagospodarowanie stref ochronnych ujęć wody, według zatwierdzonego projektu,
11) prawidłowa eksploatacja urządzeń elektroenergetycznych i automatyki na administrowanych obiektach,
12) przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
13) rozliczanie zleceń na roboty i usługi.
10. Wydział Mechaniczno-Energetyczny
Do zakresu zadań Wydziału Mechaniczno-Energetycznego należy zabezpieczenie utrzymania ruchu, a w szczególności:
1) prowadzenie gospodarki maszynami, urządzeniami i środkami transportu,
2) prowadzenie gospodarki energetycznej i paliwowej w tym materiałów pędnych,
3) prowadzenie gospodarki remontowej maszyn, urządzeń, sprzętu transportowego oraz budynków,
4) prowadzenie gospodarki narzędziowej, w tym między innymi: wydawanie narzędzi, dbanie o sprawność narzędzi,
ewidencja,
5) prowadzenie dokumentacji techniczno-eksploatacyjnej maszyn i urządzeń do celów remontowych,
6) realizacja wewnętrznych i zewnętrznych robót warsztatowych i remontowych,
7) terminowe rozliczanie zleceń wewnętrznych i zewnętrznych,
8) wykonywanie bieżącej konserwacji napraw i pomiarów instalacji oraz urządzeń elektroenergetycznych,
9) kontrola zużycia energii elektrycznej, paliw stałych i płynnych,
10) wykonywanie przeglądów, konserwacji i remontów oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji urządzeń podlegających
Urzędowi Dozoru Technicznego,
11) prowadzenie ewidencji powstałych awarii maszyn, urządzeń i środków transportowych i dokonywanie analiz po ustaleniu
przyczyny awarii,
12) przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,
13) przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
14) rozliczanie zleceń na roboty i usługi.
11. Samodzielne Stanowisko ds. technologii i ochrony środowiska
Do zakresu zadań Samodzielnego Stanowiska ds. technologii i ochrony środowiska należy całokształt prac związanych z prawidłowością procesów technologicznych uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków w Sikorzynie i ochrony środowiska na obszarze działania Spółki a w szczególności:
1) kontrolowanie prawidłowości procesów technologicznych uzdatniania wody i oczyszczania ścieków w Sikorzynie,
2) współpraca z PSSE w zakresie badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody,
3) prowadzenie zagadnień formalno-prawnych związanych z odprowadzeniem ścieków przemysłowych do kanalizacji
sanitarnej,
4) realizacja zadań z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
5) ustalanie wysokości opłat z tytułu korzystania ze środowiska w zakresie poboru wody i odprowadzania ścieków,
6) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska.
12. Samodzielne Stanowisko ds. kadrowych i administracyjnych
Do zakresu zadań Samodzielnego Stanowiska ds. kadrowych i administracyjnych należy w szczególności:
1) prowadzenie administracji kadrowej Spółki,
2) koordynacja polityki personalnej,
3) koordynowanie procesu rekrutacji i selekcji pracowników,
4) koordynacja szkoleń,
5) określanie potrzeb socjalnych pracowników i członków rodzin oraz opracowanie w tym zakresie planów ich zaspokajania
w ramach obowiązującego prawa,
6) współudział przy sporządzaniu planu zakładowej działalności socjalnej oraz ustalania zasad podziału i wykorzystania
zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
7) koordynowanie pracy w zakresie sprawnego funkcjonowania sekretariatu Spółki,
8) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, poleceń służbowych,
9) prowadzenie archiwum zakładowego,
10) całokształt prac związanych z eksploatacją środków i urządzeń biurowych niebędących sprzętem komputerowym.
13. Samodzielne Stanowisko ds. zaopatrzenia i gospodarki magazynowej
Do zakresu zadań Samodzielnego Stanowiska ds. zaopatrzenia i gospodarki magazynowej należy w szczególności:
1) magazynowanie, obrót i ewidencja obrotu zapasami materiałowymi, opakowaniami, surowcami wtórnymi,
2) zabezpieczenie dostaw materiałów, maszyn, urządzeń zgodnie z potrzebami Spółki,
3) współpraca ze wszystkimi działami przy planowaniu i weryfikacji zamówień na materiały,
4) sporządzanie reklamacji ilościowych, jakościowych i wartościowych w zakresie dostaw materiałów,
5) organizowanie i koordynowanie pracy w magazynie,
6) prowadzenie gospodarki złomem i opakowaniami,
7) prowadzenie zakupów przy zastosowaniu przepisów dotyczących udzielania zamówień publicznych, zgodnie z regulaminem
wewnętrznym,
8) identyfikacja i upłynnienie zapasów zbędnych,
9) sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu gospodarki materiałowej i magazynowej,
10) przestrzeganie normatywów zapasów materiałowych,
11) bieżąca kontrola składowania i konserwacji zapasów magazynowych,
12) bieżąca kontrola ewidencji materiałów magazynowych.